Svagbegåvad

Av någon anledning har jag läst DN hela mitt liv (vilket, intensivt önsketänkande till trots, tyvärr inte innebär att jag faktiskt läser DN, åtminstone inte på någon som helst regelbunden basis. Men OM jag läser en dagstidning, så är det den). Så när jag då och då får ett allmänbildningsryck här borta i The Land of Marshmallow Muffin är det alltid www.dn.se som jag surfar in på.

Men ikväll, efter att ha slaskat runt där i drygt tjugo minuter utan att ha hittat något av intresse (Jag menar, Fredrik Egosexuell Strage listar sina Youtubefavoriter - Vem har tid att läsa detta dravel? Och vart vänder man sig för att återfå de minuter, för att inte säga timmar, av sitt liv som man slösat då man är klar?) fick jag ett infall och kollade in SvD istället. (Mer spontancrazy än såhär blir det tyvärr inte i mitt liv; det är icke för icke som jag är juriststudent.)

Och där hittade jag inte bara det här asbra testet, utan också en klockren beskrivning av mitt patetiska resultat:

- Hej allihopa, mitt namn är Joli, och jag är geografiskt svagbegåvad.   

Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

du kan ju alltid polisanmäla den tidningen som har rösta fram mig till mäktigast mediaprofil

2008-03-28 @ 19:54:49
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0